Λίπανση εσωτερικών γραναζιών κασέτας

Ενημερώθηκε στο 14 Νοεμβρίου 2015 στο Τεχνικά Θέματα
33 στο 31 Οκτωβρίου 2015

Γειά σας και πάλι. Έχω μια απορία τεχνικής φύσεως αυτή τη φορά. Έλυσα την κασέτα του ποδηλάτου μου με σκοπό να την καθαρίσω από παλιά λάδια, χώματα κλπ. Είχα κάνει την “εξυπνάδα” παλαιότερα και είχα πλύνει το ποδήλατο με πλυστικό μηχάνημα μετα από λασποβόλτα οπότε καταλαβαίνετε τι έγινε… Η ερώτηση είναι η εξής : εσωτερικά την κασέτα πώς την λιπαίνουμε μετά τον καθαρισμό της; Βάζουμε γράσσο στα ρουλεμάν και τα “αυτάκια” του μπλοκαζ καθώς και στα διάφορα σπειρώματα ή πυκνόρευστο λάδι; Οι απόψεις όσων ποδηλατάδων ρώτησα ποικίλουν. Μερικοί που ρώτησα μάλιστα παραξενεύτηκαν που κατάφερα και την άνοιξα αφού αυτοί δεν την ανοίγουν ποτέ. Η κασέτα είναι της shimano και έχει έξι γρανάζια και ένα μεγάλο με την επιγραφή Megarange. Σε τι χρησιμεύει το γρανάζι αυτό; Είναι διακοσμητικό ή υπάρχει για να μην πέσει η αλυσίδα έξω αν τυχόν βγεί; Ιδού και μια φωτογραφία της λυμένης κασέτας.

  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
1 στο 31 Οκτωβρίου 2015

Εγώ θα προτιμούσα γράσο όπως αυτό που έχω βάλει στο βίντεο για τα κέντρα τροχών. Το λάδι μπορεί ευκολότερα να φύγει με τα νερά.

Τώρα για το megarange είναι απλά ένα μεγάλο γρανάζι για να σε βοηθά στην ανάβαση ανηφορών με μεγάλη κλίση. Η αλυσίδα πρέπει να μπορεί να βρεθεί σε εκείνο το γρανάζι όταν επιλέξεις την πρώτη ταχύτητα. Αν στη δική σου περίπτωση δε συμβαίνει αυτό θα πρέπει να κάνεις μια ρύθμιση στο πίσω ντεραγιέ

στο 31 Οκτωβρίου 2015

Και εγώ είμαι της άποψης του γράσσου αλλά είχα ακούσει ότι το γράσσο σε αυτή την περιοχή αντενδείκνυται επειδή είναι πιο παχύ από το λάδι και κρατάει ευκολότερα βρωμιά με αποτέλεσμα να “σκληραίνει” η κασσέτα μετά από κάποιο χρονικό διάστημα χρήσης.

Όσο για το γρανάζι megarange η αλυσίδα δεν μπορούσε να το φτάσει ποτέ. Υπέθετα ότι αυτό οφειλόταν λόγω της μεγάλης απόστασης που έχει από το αμέσως επόμενο γρανάζι και το ότι μάλλον είναι διακοσμητικό ή για να μην πέφτει έξω η αλυσίδα όταν βγαίνει. Όσο ζω μαθαίνω. Εδώ που τα λέμε το ποδήλατο ήταν εντελώς λάθος ρυθμισμένο από τον ποδηλατά εξ αρχής και δεν έκανε καλές αλλαγές στις ταχύτητες με αποτέλεσμα να με έχει δυσαρεστήσει αρκετές φορές. Όταν θα κουμπώσω την κασέτα θα πειράξω τον εκτροχιαστή και θα προσπαθήσω να το φτιάξω.

Στο μεταξύ έχω παρακολουθήσει τα πολύ καλά βιντεάκια του φορουμ και έχω παραγγείλει κάποια εργαλειάκια από ebay για να κάνω τη συντήρηση του ποδηλάτου μόνος μου. Και πιο οικονομικό είναι από το να πηγαίνω σε ποδηλατά (μένω μακρυά από πόλη στην εξοχή), και μαθαίνω την ανατομία των περιφερειακών του ποδηλάτου αλλά και το απολαμβάνω κιόλας μαστορεύοντας.

Ευχαριστώ πολύ για τις χρήσιμες πληροφορίες και καλές βόλτες σε όλους!

Δείξε περισσότερες απαντήσεις
  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
Άκυρο
0 στο 1 Νοεμβρίου 2015

Τελικά έβαλα γράσσο μολυβδαινίου. Στα θετικά είναι οτι τώρα η κασέτα έγινε σχεδόν αθόρυβη! Πριν έκανε αυτό το ενοχλητικό κλικ-κλικ όταν δεν γύρναγε το πετάλι. Μένει να δω πόσο καιρό θα μείνει έτσι.

  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
Άκυρο
2 στο 2 Νοεμβρίου 2015

Επειδη την κασετα αυτη την εχει και ενας φιλος μου που δεν ασχολειται ιδιαιτερα με το ποδηλατο μια φορα το πηρα εγω στα χερια μου και εβαλα πρωτη και μπηκε κανονικα η αλυσιδα στο μεγαλο γραναζι ! Απλα τεντωσε πολυ το ντεραγιε οποτε δεν την χρησιμοποιει σχεδον ποτε αυτη την ταχυτητα.

στο 3 Νοεμβρίου 2015

Άρα με την κατάλληλη ρύθμιση στον εκτροχιαστή θα πρέπει να φτιάξει και το δικό μου λογικά.

στο 3 Νοεμβρίου 2015

Προφανώς απλά όπως ειπε ο Guru αυτη η ταχυτητα ειναι για μεγαλες ανηφορες οποτε δεν πιστευω να τη χρησιμοποιεις συχνα εκτος αν οντως εισαι σε ανηφορικα μερη. Καλο ειναι βεβαια ναι να φροντισεις να την κανεις λειτουργικη γιατι ποτε δεν ξερεις. Οπως αναφερει ο Guru παρακατω δωσε προσοχη στο B-tension screw γιατι θα πρεπει να παιξεις πολυ με αυτο για να μπορεσει το ντεραγιε να την βαλει. Επισης προσοχη δωσε στο να μην βγαινει η αλυσιδα απο την αριστερή μερια του γραναζιου κοιτωντας το απο πισω διοτι αν βγει θα δυσκολευτεις πολυ να την επαναφερεις λογο του μεγεθους το Megarange.

Δείξε περισσότερες απαντήσεις
  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
Άκυρο
10 στο 2 Νοεμβρίου 2015

Φίλε taloskriti, το γράσσο που έβαλες θα κάνει πολύ καλά τη δουλειά του. Όσο για το κλικ κλικ και εμένα δεν ακούγεται όταν κάνει κρύο που είναι πιο πηχτό το γράσσο ενώ όταν ζεσταίνει ο καιρός ακούγεται ελαφρώς. Ήταν από την Cube γρασαρισμένο έτσι..

Όσο για το megarange υπάρχει σε πολλούς θέμα όταν έχουν αλλάξει αλυσίδα λόγω του ότι δεν πήραν το κατάλληλο μήκος. Κανονικά πρέπει να μπορεί να λειτουργεί, εκτός και αν έχει αλλάξει κάποιος ντεραγιέ και δεν το υποστηρίζει.

Αν τα εξαρτήματα είναι συμβατά και γίνει η κατάλληλη ρύθμιση (δείτε και τα βίντεο που έχω ανεβάσει) τότε δεν θα υπάρχει θέμα. Δώστε προσοχή στο b-tension του ντεραγιε που εξηγώ στο βίντεο.

στο 3 Νοεμβρίου 2015

Εμένα δεν πρέπει να είχε καθόλου γράσσο μέσα, μόνο το WD-40 που του είχα ρίξει στο παρελθόν για να μη σκουριάσει από τα νερά.

Όλα τα εξαρτήματα που φοράει το ποδήλατο είναι τα εργοστασιακά του και η (κακή) ρύθμιση είχε γίνει από τον ποδηλατά που το συναρμολόγησε εξαρχής. Θέλω να πιστεύω οτι είχαν βάλει τα κατάλληλα από το εργοστάσιο. Αυτό με το διαφορετικό μήκος αλυσίδας ομολογώ δεν το ήξερα.

Όταν θα ξανασυναρμολογηθεί το ποδήλατο θα ρυθμίσω τις βιδούλες στους εκτροχιαστές και πιστεύω να τα καταφέρω. Προς το παρόν το bicycle overhaul (αναμόρφωση ποδηλάτου) συνεχίζεται. Έχω λύσει το ποδήλατο κυριολεκτικά εις τα εξ’ων συνετέθη και καθαρίζω, γρασσάρω κάθε μέρος. Με καθυστερούν όμως αρκετά τα διάφορα εργαλειάκια που έρχονται από Κίνα και κάνουν περίπου 1+ μήνα να φτάσουν. Τώρα περιμένω τον εξολκέα του πεταλοβραχίωνα για να μπορέσω μετά να ανοίξω την μεσαία τριβή και να καθαρίσω το χώμα από μέσα. Για αργότερα έχω την ακτινολόγηση στους τροχούς και στο τέλος θα ρυθμίσω και τη σέλα και το τιμόνι στα μέτρα μου γιατί τα είχα λάθος.

στο 4 Νοεμβρίου 2015

Το wd-40 είναι πολύ λεπτόρευστο και όπως είναι λογικό εξαφανίζεται. Άσε που και να είχε γράσσο με το wd ρευστοποιείται και φεύγει και αυτό. Οπότε κάνεις κακό αντί για καλό.

Θα ήταν πολύ καλή ιδέα να βγάζεις και καμιά φώτο και να μας δείχνεις τη πορεία του project σου αν φυσικά έχεις τη διάθεση..

στο 4 Νοεμβρίου 2015

Εγω εχω μια απορια. Πως μπορεις και αγοραζεις απο κινα γιατι και εγω θελω να αγορασω πραγματα απο εκει αλλα δεν μπορω επειδη ακομα ισχυουν τα capital controlls? Και το site απο το οποιο θελω να τα αγορασω δεχεται μονο προπληρωμενες  ( VISA ) 

Θα σου ημουν πραγματικα ευγνωμων αν μπορουσες να βοηθησεις γιατι θα με γλιτωνες απο το να δωσω τα τριπλασια λεφτα εδω περα 🙂

Βλεπεις και εγω ειμαι σε καριο αναβαθμισεων και τα Χριστουγεννα θα κανω πολυ δουλεια οποτε τωρα μαζευω υλικο και πληροφοριες 🙂

στο 4 Νοεμβρίου 2015

Από εξωτερικό (ebay κυρίως) πληρώνω με paypal. Είχα προσπαθήσει και εγώ εν μέσω capital controls να αγοράσω κάτι από ebay αλλά η τράπεζα απέρριπτε τη συναλλαγή. Αλλού είχα διαβάσει οτι εξαρτιώταν από τον πωλητή από τον οποίο αγόραζες και κάποιες φορές η τράπεζα το δεχόταν και κάποιες όχι. Έπειτα ακολούθησα τις παρακάτω οδηγίες με απόλυτη επιτυχία.

http://luben.tv/web/www/61154

στο 5 Νοεμβρίου 2015

Μηπως εχεις δοκιμασει να αγορασεις με προπληρωμενη ( VISA ) ; Γιατι εγω δεν μπορω :/

στο 5 Νοεμβρίου 2015

Έχω δοκιμάσει με χρεωστική και την αρνήθηκε η τράπεζα (λόγω capital controls). Μόνο με paypal γίνεται η δουλειά αυτήν την περίοδο.

στο 5 Νοεμβρίου 2015

Και εγώ χρησιμοποιώ την λύση που πρότεινε ο taloskriti. Με το κόλπο αυτό επιβαρύνεσαι ελαφρώς με ένα ποσό ανάλογα την αξία της παραγγελίας αλλά το αποτέλεσμα είναι βέβαιο. Το έχω κάνει 2 φορές συνολικά.

στο 7 Νοεμβρίου 2015

Οκευ παιδια ευχαριστω. Ειναι παρανομο η οχι? Δηλαδη μπορει να εχουμε και τιποτα μπλεξίματα η είναι νόμιμη αυτη λυση  ?

στο 7 Νοεμβρίου 2015

Κοίτα Δημήτρη, το έχω εφαρμόσει από τον Σεπτέμβρη και ακόμα δεν έχει έρθει ο Σφακιανάκης της δίωξης στην πόρτα μου. Άρα το πολύ-πολύ να είναι νομότυπο. Εξάλλου, capital controls αυτοί, κόλπα με το paypal εμείς…

στο 8 Νοεμβρίου 2015

Δεν είναι παράνομο, απλά εκμεταλλεύεσαι κάποια “παραθυράκια” :p

Δείξε περισσότερες απαντήσεις
  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
Άκυρο
2 στο 4 Νοεμβρίου 2015

Έχω βγάλει και φωτογραφίες αλλά τις έβγαλα κυρίως για να μπορώ να το συναρμολογήσω μετά με ασφάλεια (και να μην περισσέψουν τίποτα βίδες, χεχε!). Ιδού η αιτία που ξεκίνησα να λύσω όλο το ποδήλατο. Στραβωμένος πίσω άξονας. Δεν πολυφαίνεται στην εικόνα αλλά είναι στραβός.

Άλλη μια εικόνα από τη βρωμιά που είχε το ποδήλατο (άλλα όχι πλέον!).

Οι εκτροχιαστές, τα πίσω v-brakes, το μπροστά δισκόφρενο κλπ είναι καθαρισμένα, λαδωμένα και έτοιμα για μοντάρισμα (τα φυλάω προς το παρόν σε μια σακούλα για να μην σκονίζονται).

Όσον αφορά τους τροχούς έχουν ήδη καθαριστεί (ακτίνες, στεφάνια κλπ) και γρασσαριστεί τα κέντρα.

Τιμόνι, σέλα, πηρούνι κλπ έχουν καθαριστεί και είναι στην αναμονή και αυτά στο ράφι.

Το μόνο που θέλει φροντίδα είναι ο σκελετός και η μεσαία τριβή. Έβγαλα και τα “ποτήρια” των ρουλεμάν για το τιμόνι γιατί ήταν χτυπημένα και δεν καλογύριζε το τιμόνι όπως θα έπρεπε. Όλα μαζί, ένα συρματόσχοινο για τον ένα εκτροχιαστή που ήταν ξεφλουδισμένο και ήθελε αλλαγή και το πλήρες σύστημα ρουλεμάν για το τιμόνι μου κόστισαν 12 ευρώ. Το stand στο οποίο κρέμεται το ποδήλατο το είχα φτιάξει παλιότερα ως squat rack και να που μου χρησίμευσε και ως bike stand! Το κόστος κατασκευής του ήταν το κόστος αγοράς του κοιλοδοκού (μικρό) και το χρώμα (ήδη το είχα). Η κατασκευή ολοκληρώθηκε σε ένα απογευματάκι με την ηλεκτροκόλλησή μου.

Μου λείπουν ακόμα ο εξολκέας ελαστικού (για να προχωρήσω στη σωστή ακτινολόγηση των τροχών) και ο εξολκέας πεταλοβραχίωνα για να λύσω πετάλια, μεσαία τριβή και να καθαρίσω και το σκελετό σωστά.

στο 5 Νοεμβρίου 2015

Μπράβο φίλε! Προβλέπω πολύ καλό αποτέλεσμα. Το ποδήλατο θα γίνει καινούριο τόσο μηχανικά όσο και αισθητικά… Keep working…

στο 5 Νοεμβρίου 2015

Ευχαριστώ! Το μόνο στανάχωρο είναι ότι έχω το ποδήλατο στο σταντ εδώ και ενάμιση μήνα περιμένοντας τα μικροεργαλεία να έρθουν και χάνω τις τελευταίες καλές ποδηλατικές ημέρες πριν αρχίσει ο βαρύς χειμώνας.

Δείξε περισσότερες απαντήσεις
  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
Άκυρο
3 στο 5 Νοεμβρίου 2015

Μπραβο και εύγε σου ,φίλε μου!Κουράγιο και θα ανταμειφθείς στο τ’ελος με ένα ποδήλατο μάλλον καλύτερο και απ’οταν βγήκε απο τη γραμμή παραγωγής!Επίσης θα έχεις κερδίσει γνώσεις και δέσιμο μαζίτου.Τέλος,συγχαρητήρια φια την ορθογραφία σου,αποτελείς όαση !Καλή επιτυχία!

στο 6 Νοεμβρίου 2015

Ευχαριστώ! Σήμερα ήρθε με το ταχυδρομείο ο εξολκέας ελαστικού και μιας δεν είχα κάτι άλλο να κάνω, προσπάθησα να ακτινολογήσω τους τροχούς επάνω στο ποδήλατο. Να σας πω την αλήθεια την βρήκα αρκετά μπελαλίδικη τη διαδικασία. Κουτσά-στραβά κατάφερα να διορθώσω λίγο τους τροχούς από την πρότερή τους κατάσταση. Ευτυχώς δεν είχαν χοντρό πρόβλημα. Γιατί όμως να φτάνουν στο σημείο να χρειάζονται ακτινολόγηση; Ξεσφίγγουν με τον καιρό τα ακτινοκέφαλα από μόνα τους ή φταίει το ανώμαλο οδόστρωμα και το απότομο ανέβασμα στα πεζοδρόμια;

στο 7 Νοεμβρίου 2015

φίλε taloskriti δεν ξέρω αν έχεις δει το βίντεο της ακτινολόγησης που έχω ανεβάσει. Η διαδικασία είναι απλή αν πιάσεις το σκεπτικό. Δείχνω πως μπορεί να γίνει χωρίς κάποιο ειδικό εργαλείο πέρα από το κλειδάκι που γυρνά τα ακτινοκέφαλα

[youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=ltFFRC4-slw
[/youtube]

στο 8 Νοεμβρίου 2015

Το έχω δει το βιντεάκι. Σαν πρωτάρης όμως, “το μάζευα απο εδώ, μου χάλαγε απο εκεί…”. Στο τέλος κουράστηκα και τους άφησα. Για πρώτη φορά, ούτως ώστε να πάρω μια ιδέα της τεχνικής, καλά ήταν. Δεν είναι απολύτως στρογγυλοί οι τροχοί 100% αλλά είναι ικανοποιητικώς στρογγυλοί. Το περιθώριο του σφάλματος είναι της τάξεως του 0.5 – 1 mm. Δεν γνωρίζω πόσο κοντά μπορεί κάποιος δεξιοτέχνης να φτάσει στην τελειότητα με το εργαλείο χεριού αλλά εμενα μου είναι αρκετό μέχρι εκεί που έφτασα για πρώτη φορά. Μακάρι να είχανε τέτοια ρομποτάκια σε κάθε ποδηλατάδικο…

https://www.youtube.com/watch?v=MZLMFiw5OLA

[youtube]
Wheel truing robot
[/youtube]

Δείξε περισσότερες απαντήσεις
  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
Άκυρο
0 στο 7 Νοεμβρίου 2015

νομίζω ποιο πολυ φταει το πεζοδρομιο επιδει χτιπάει η ρόδα τα ακτινοκέφαλα δεν τα εχω σκευτει μπορει και να εισχει δεν ξέρω.

  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
Άκυρο
1 στο 7 Νοεμβρίου 2015

Το ότι οι τροχοί χρειάζονται ακτινολόγηση μπορεί να οφείλεται σε διάφορους παράγοντες. Ένας από αυτούς είναι αν η ζάντα χτυπήσει σε λακούβα και στραβώσει ελαφρώς να χρειάζεται να την επαναφέρουμε διορθώνοντας τη τάση στις ακτίνες. Η τάση στις ακτίνες είναι αυτή που επιτρέπει στον τροχό να διατηρεί το κυκλικό του σχήμα. Επιπλέον με τη πάροδο του χρόνου οι τροχοί υφίστανται κραδασμούς και δυνάμεις που μπορεί να χαλαρώσουν την τάση στις ακτίνες. Εκεί κάνουν τη διαφορά τα καλά σετ τροχών που διακρίνονται για την ικανότητα τους να μην χάνουν το σχήμα τους (πέρα από τα άλλα πλεονεκτήματα που προσφέρουν) και επομένως δεν χρειάζονται συχνά ακτινολόγηση. Τέλος οι δίπατοι τροχοί έχουν πιο στιβαρή κατασκευή και δεν χρειάζονται τόσο εύκολα ακτινολόγηση.

στο 8 Νοεμβρίου 2015

ευχαριστω όμως δεν κατάλαβα τη είναι οι δύπατοι τροχοί
οι δυκίμου είναι η yak 19 και κάνω συχνα ακτινολόγιση μια δυο φορες το μήνα.
το ποδύλατο είναι το ltd cls pro 2014 της cube

Δείξε περισσότερες απαντήσεις
  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
Άκυρο
0 στο 10 Νοεμβρίου 2015

Χτες παρέλαβα επιτέλους τον εξωλκέα πεταλοβραχίωνα και υπήρξε πρόοδος! Όπως βλέπετε ο σκελετός άνοιξε στα δύο και καθαρίστηκε επιμελώς.

Με την παρακάτω πατέντα θα προσαρμόσω τις θήκες για τα ρουλεμάν του τιμονιού στο σκελετό (όταν έρθει εκείνη η ώρα).

Ιδού και μερικές φωτογραφίες από τον άξονα της μεσαίας τριβής.

Τα “ποτήρια” των ρουλεμάν τα βρήκα πιο ταλαιπωρημένα.

Να σημειώσω εδώ, πως στον μηχανισμό της μεσαίας τριβής δεν υπήρχε το παρακάτω προστατευτικό ελαστικό.

Η φτήνια τρώει τον παρά που λέει και ο λαός… Τί λέτε, χρειάζεται αντικατάσταση η μεσαία τριβή; Πρίν την λύσω είχε ένα ελαφρύ τζόγο όταν έσπρωχνα τα πετάλια μέσα-έξω κατά μήκος του άξονα. Επίσης βρήκα μερικά ρινίσματα (κακό αυτό!) όταν την καθάριζα. Μπορεί λέτε με ένα καλό γρασσάρισμα και επαρκές σφίξιμο να γίνει και πάλι λειτουργική ή να την αντικαταστήσω με μία κλειστού τύπου από τώρα; Πόσο κοστίζουν περίπου οι μεσαίες τριβές (κλειστού και ανοιχτού τύπου); Αν δεν χρειαστεί αντικατάσταση από τώρα, λέω να αφαιρέσω τις θήκες των σφαιριδίων που είχε μέσα και να τα βάλω σκέτα τα σφαιρίδια. Θα πρέπει να προσθέσω 2 σφαιρίδια σε κάθε πλευρά βέβαια. Αξίζει τον κόπο;

  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
Άκυρο
0 στο 11 Νοεμβρίου 2015

Εξαιρετική δουλειά!! Θα σου πρότεινα να μη βγάλεις τη θήκη από τις μπαλίτσες του ρουλεμάν γιατί δεν θα έχουν τρόπο να συγκρατούνται στην κατάλληλη θέση. Όσο για την αντικατάσταση, πιστεύω ότι και με την παλιά δεν θα έχεις θέμα από τη στιγμή που δεν έχει λακουβίτσες στα σημεία επαφής. Αν τη σφίξεις κατάλληλα και έχει αρκετό γράσο θα είναι μια χαρά. Αν πάλι για σιγουριά θέλεις να βάλεις καινούρια να ξέρεις ότι δεν είναι πολύ ακριβές. Θα βρεις εύκολα από 10 ευρώ.

  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
Άκυρο