Επιλογή ποδηλάτου για καθημερινή μετακίνηση, διαδρομές/βόλτες και χωματόδρομο. [~700 Ευρώ]

Ενημερώθηκε στο 20 Απριλίου 2021 στο Αγορά Ποδηλάτου
9 στο 17 Απριλίου 2021

Καλησπέρα σας,

Θα ήθελα τη βοήθεια σας για την επιλογή ενός νέου ποδηλάτου.

Ύψος: 1.78 m
Βάρος: 76 kg

Η χρήση του θα είναι για καθημερινή αστική μετακίνηση απο και πρός τη δουλειά στην Αθήνα, ~ 9χλμ / ημέρα. Επίσης για απογευματινές διαδρομές για άσκηση και βόλτες σε λόφους με άσφαλτο, ενδεχομενως όμως και σε πατημένο χωματόδρομο. Θα ήθελα γενικά να ειναι όσο το δυνατόν ελαφρύτερο, για άνετες διαδρομές καθώς επίσης και λόγω του οτι θα μεταφέρεται σε ορόφους.

Μετά απο έρευνα που έκανα, θεωρώ πως η ιδανική επιλογή ειναι Trekking, καθώς πιτσιρικάς έχωντας Mountain Bike πάντα παραπονιόμουν για το βάρος του ποδηλάτου και το πόσο άβολο ήταν σε καθημερινές βόλτες σε άσφαλτο. Σίγουρα έφταιγαν και τα τρακτερωτά λάστιχα που είχα, όμως και το βάρος του σκελετού ήταν αρκετά μεγάλο.

Το κόστος θα προτιμούσα να μη ξεπεράσει τα 700 Ευρώ. Τέλος θα προτιμούσα να υπάρχει μπροστινή ανάρτηση λόγω πεζοδρομιων αλλα και των περιστασιακών διαδρομών σε χωματόδρομο.

Έπειτα απο έρευνα μερικά απο αυτά που βρήκα ειναι τα παρακάτω:

  1. https://www.drimalasbikes.com/bikes-re/%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%AE%CE%BB%CE%B1%CF%84%CE%B1_trekking_re/cube-nature-iridium-n-black-28-2021
  2. https://dalavikasbikes.gr/trekking/9255–giant-roam-2-disc-2021.html
  3. https://www.cyclist.gr/el/polhw-fitness-hybrid/45743-TREK-FX-2-DISC-2021-010168.html
  4. https://www.tsirikosbikes.gr/bikes/on-off-road-bikes/trekking-bikes/kona-splice-2021.html

Το 4ο ειναι φυσικά 100 Ευρώ εκτός budget, αλλα ήθελα να γνωρίζω εαν αξίζει τα παραπάνω λεφτά και ποιά τα πλεονεκτήματά του.

Θα εκτιμούσα ιδιαίτερα τη γνώμη σας για τα παραπάνω ποδήλατα, εαν θα μου προτείνατε κάποιο απο αυτά ή κάποια άλλη επιλογή.

Σας ευχαριστώ

  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
3 στο 17 Απριλίου 2021

Θα ήμουν ανάμεσα στο cube και το Giant.
Το Giant θα έπαιρνα λόγο διπλού δισκοβραχιονα ( Δε νομίζω ότι σου χρειάζεται ο τριπλος. Επίσης προτιμώ τα 40αρια λάστιχα του έναντι στα 50αρια του cube.
Το trek που έβαλες έχει ξερό πιρούνι και είπες ότι θέλεις ανάρτηση μπροστά.
Επίσης το Giant με κερδίζει και σε εμφάνιση

στο 17 Απριλίου 2021

Να σε ρωτήσω κάτι με αφορμή την συζήτηση σας;
Η ανάρτηση πιστεύεις ότι χρειάζεται σε τρεκινγκ; Διαβαζω πολλούς που δεν την θέλουν.

στο 17 Απριλίου 2021

Αν ρωτάς εμένα πιστεύω ότι δε χρειάζεται η ανάρτηση αν πηγαίνει το ποδήλατο μόνο άσφαλτο. Ακόμα και σε πατημένο χωματόδρομο ένα πιο φαρδύ ελαστικό θα ήταν αρκετό να απορροφήσει κραδασμούς.
Αλλά υπάρχει διαφορά από χωματοδρομο σε χωματοδρομο, αν είναι να πηγαίνει σε κακό έδαφος τότε πας σε mtb αλλά το mtb πάλι δε θα βολέψει στην πόλη.
Οπότε έχουν βγάλει τα trekking με την “ψευτοαναρτηση” μπροστά για να σώσουν αυτήν τη κατηγορία αγοραστών.
Τι να πω εγώ είχα πάρει με ανάρτηση μπροστά για να πηγαίνω στην πόλη το πούλησα, πήρα με ξερό πιρούνι και δεν το μετάνιωσα καθόλου.

στο 18 Απριλίου 2021

Σ’ευχαριστώ πολύ minotauros. Ναι η αλήθεια ειναι πως ποσταρα λάθος λινκ για το Trek, αλλα το σωστό που ξανα κοιταξα τελικά δεν υπάρχει διαθέσιμο.

Ρεαλιστικά, οι χωμάτινες διαδρομές θεωρώ πως θα είναι λίγες έως πολύ λίγες, και αυτές πιο πολύ σε μονομάτια με σκληρό πατημενο χώμα και χαλίκι. Έχουν μειονεκτήματα τα ποδήλατα με μπροστά αναρτήσεις ? Ρωτάω απλώς επειδή εγραψες οτι πούλησες αυτό με τη μπροστά ανάρτηση και ήσουν απόλυτα ικανοποιημένος με αυτο με το ξερό πιρούνι.

Δείξε περισσότερες απαντήσεις
  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
Άκυρο
0 στο 18 Απριλίου 2021

Ναι για μένα έχει 2 βασικά μειονέκτημα. Το βάρος λόγο της ανάρτησης και τη λάθος γεωμετρία του σκελετού που θα σε κουράσει αν θες να κάνεις να κάνεις κάποια παραπάνω χιλιόμετρα.
Επίσης άλλο ένα μειονέκτημά εξ αιτίας της ανάρτησης και πάλι είναι ότι χάνεις σε ταχύτητα και λόγο θέσης και λόγο βάρους και επειδή κάποια από τη δύναμη που ασκείται στο πετάλι δεν πάει στο δρόμο αλλά την απορροφά η ανάρτηση.
Αυτά είναι προσωπική άποψη, εσένα μπορεί να μη σε νοιάζουν όλα αυτά οπότε πάρε αυτό που νομίζεις καλύτερο

  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
Άκυρο
0 στο 19 Απριλίου 2021

Αν δρόμος είναι χάλια και θες να πας γρήγορα χωρίς ανάρτησης δεν πας άνετα. Αν δεν είναι η ανάρτηση είναι άχρηστη. Εγώ έχω trekking με ανάρτηση μπροστά την ανοίγω όταν πάω βόλτα την κλείνω όταν θέλω απόδοση (και είμαι σε καλό δρόμο). Η δικιά μου είναι solo air οπότε δεν είναι και πολύ έξτρα βάρος (δεν ξέρω αν είναι έξτρα βασικά). Έχω πάει σε μέροι που δεν μπορείς χωρίς αυτήν και έχω πάει και σε μέροι που αν δεν είναι κλειδώμνεη ενοχλή παρά βοηθάει.

 

Πάντα παίζει ρόλο που θες να πας και  πως θες να πας στην τελική…

 

  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
Άκυρο
0 στο 20 Απριλίου 2021

Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις, με βάλατε σε σκέψεις σχετικά με τη χρησιμότητα της ανάρτησης.

Αποφάσισα να ανεβασω το budget (~820 Ευρώ) και να πάρω κάτι πιο ποιοτικό. Οι δυο παρακάτω επιλογές θα ειναι ταβάνι στο οικονομικό θέμα, αλλα έχουν μερικές βασικές διαφορές.

  1. https://www.cube.eu/en/2021/bikes/city-tour/offroad/nature/cube-nature-pro-greyniridium/
  2. https://www.cube.eu/en/2021/bikes/urban-mobility/fitness/sl-road/cube-sl-road-iridiumnblack/

Έχοντας αποφασίσει πως οι διαδρομές σε χώμα θα ειναι ελάχιστες, και όσες πάω θα είναι σε καλά πατημένο χώμα με ελάχιστες – σχεδόν μηδενικές ανομοιομορφίες στο έδαφος, θεωρώ την ανάρτηση μη αναγκαία. 

Όσο για τη πόλη, οι λακούβες δε με ανησυχούν ιδιαίτερα καθώς ο σκοπός ειναι να τις αποφεύγουμε. Αυτο που με ανησυχεί όμως ειναι τα πεζοδρομια (στο κατέβασμα) καθώς και τυχόν μονοπάτια ή περιοχές που μπορεί να ειναι στρωμένα με πλάκες / πέτρες (συνεχόμενοοι κραδασμοί). Σίγουρα δε θέλω να κάνω τη βόλτα μου και να τρέμω ολόκληρος οταν περνάω απο πλακόστρωτα μέρη περιμένοντας τη στιγμή που θα ξανα βγώ άσφαλτο, και σε καμία περίπτωση δε θέλω να προκαλέσω ζημιά στις ζάντες ή στο σκελετό του ποδηλάτου.

Τώρα για τα παραπάνω δυο ποδήλατα. Αρχικά για το Nature Pro με υπερκαλύπτει στα χαρακτηριστικά του. Δε γνωρίζω βέβαια πόσο ποιοτική ειναι η “SR Suntour NEX HLO, 63mm, Lockout” αλλα εχω βρεί θετικά σχόλια. 

Το SL Road απ την άλλη, φαινεται αρκετά ελαφρύτερο( – 3,4 kg), με ξερό πιρούνι, με ένα πιο urban / fitness στυλ και πιο επιθετική γεωμετρία, χαμηλότερη στάση / τιμόνι και μάλλον ανταποκρίνεται καλύτερα σε βόλτες και διαδρομές που θα έχουν το χαρακτήρα σωματικής άσκησης-προπόνησης. Αυτό που με προβληματίζει όμως και θα ήθελα τη γνώμη σας ειναι ο διπλός δισκοβραχίονας που έχει το SL Road (2×8), σε σχέση με τον τριπλό (3×10) του Nature Pro. Δε ξέρω κατα πόσο το πρώτο θα μου είναι αρκετό, μπορεί να κάνω και λάθος. Θα είναι μεγάλη η απώλεια σε τελική ταχύτητα και πολύ δυσκολότερες οι ανηφόρες ?

Όπως είπα, με βάλατε σε σκέψεις. Χρειάζομαι όντως trekking ? Ή το SL Road θα ικανοποιούσε καλύτερα τις μετακινήσεις μου, καθώς και τη δίψα μου για βόλτες, και εξερεύνηση προσδίδοντας ταυτόχρονα έναν πιο αθλητικό χαρακτήρα σε αυτές. 

  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
Άκυρο
0 στο 20 Απριλίου 2021

Σαφώς το SL road έχει πιο δρομησιο χαρακτήρα αλλά με τα 40αρια λάστιχα γλιτώνεις αρκετούς κραδασμούς. Στο δικό μου έχω τώρα 32αρια και παίζοντας με την πίεση του αέρα δεν έχω κάποιο θέμα. Τις ζάντες του SL ROAD μην τις φοβάσαι εκτός και κάνεις άλματα από σκαλοπάτια και τέτοια.
Αν έχεις σκοπό να κάνεις περισσότερα χιλιόμετρα σε άσφαλτο το SL road είναι πιο σωστό
Με το διπλό δισκοβραχιονα δε θα έχεις κανένα θέμα. Το SL road θα είναι πιο γρήγορο αν θες να τρέξεις.
Το nature στα δικά μου μάτια είναι πιο πολύ off πάρα on. Ειδικά με τα 50αρια λάστιχα στην άσφαλτο θα ειναι αρκετά αργά.
Απ ότι βλέπω το έχεις ψάξει αρκετά οπότε ξέρεις από μόνος σου τι σου κάνει.
Εγώ θα έλεγα να πάρεις αυτό που σου κάνει κλικ.

  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
Άκυρο
0 στο 20 Απριλίου 2021

είχα την sr suntour nex mlo (κάπως έτσι την έλεγαν) έβγαλε δύο χρόνια πολύ κακιά χρήσης 35-40 χιλιόμετρα (την μέρα) μικτό χώμα και δρόμος. Με βροχές και λοιπά σκούριασε και έσπασε αλλά μέχρι να γίνει αυτό ήταν σκυλί. Τώρα έχω την paragon gold rock shox εδώ και 4 χρόνια. Η οποία είναι άριστη αλλά κάνει και 200 ευρώ ενώ nex mlo έκανε 60… Αλλά ναι αν την προσέχεις και δεν τις κάνει χρήση για ποδήλατο βουνό (κατέβαινα σκάλες γκρεμούς… γενικά καλά πέρασε η ανάρτηση για μεσαίο trekking με έμενα 😉 )δεν θα έχεις θέμα.

 

Για τα γρανάζια αν δεν έχεις κάθετες ανηφόρες και δεν πας βουνό δεν έχει και πολύ νόημα να έχεις πολύ μικρό δίσκο και πολύ μεγάλο πίσω… Έχει να κάνει με το που πας εμένα με έχει σώσει 3Χ9 που έχω δεν θυμάμαι τα δόντια αλλά θέλω τα βάζω όλα τα γρανάζια εκεί που πάω γενικά…

 

  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
Άκυρο