HEAD TUBE

Ενημερώθηκε στο 3 Μαρτίου 2017 στο Τεχνικά Θέματα
11 στο 27 Φεβρουαρίου 2017

Καλησπερα

Πια η διαφορα σε ενα ιδιο ποδηλατο σε ολα εκτος του Head Tube. Δηλαδή έχουμε ακριβως το ιδιο ποδηλατο αλλα σε 2-3 εκδοσης οπου η μοναδικη αλλαγη ειναι στο head tube οπου το μηκος του ειναι απο 110,120, 130.

  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
0 στο 27 Φεβρουαρίου 2017

Μπορείς να γίνεις λίγο ποιο συγκεκριμένος τι είναι το head tube ? Αν εννοείς την τριπα του σκελετου που μαινει το πιρούνι τότε δεν νομίζω να έχει να κάνει με την απόδοση καθώς αυτη σχετίζεται με το ύψος που εσεί επιλέγεις πόσο θα είναι οπότε πιστεύω έχει να κάνει απλα με τον κατασκευαστή. Πόση πρέπει να είναι η διάμετρος ώστε να μην σπάσει από το βάρος σου και τις αναταράξεις

Αυτό εννοείς η κάποιο άλλο μέρος του ποδήλατου

  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
Άκυρο
0 στο 27 Φεβρουαρίου 2017

Ναι για αυτον τον σωληνα αναφερομαι και σιγκεκριμενα για το μηκος του.

  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
Άκυρο
0 στο 28 Φεβρουαρίου 2017

Λογικά θα έχει διαφορά στην γωνία με την οποια η ρόδα πατάει στο έδαφος θα έχει διαφορά στο τρόπο που στριβει το όχημα αλλα αυτό είναι θέμα του κατασκευαστή δεν ξέρω αν εσύ μπορείς να έχεις γνώμη σε αυτό απλα αν δεν βολεύει το ποδήλατο ? στον οδηγό δεν το αγοραζει ?

  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
Άκυρο
0 στο 28 Φεβρουαρίου 2017

Aν μιλάς για το ίδιο ακριβώς ποδήλατο,η διαφορά στο ύψος αυτό ,μάλλον υποδηλώνει διαφορετικα μεγέθη σκελετού.Διότι σε διαφορετικά μεγέθη σκελετού μία απο τις διαστάσεις που αλλάζουν ,είναι ακριβώς και αυτή .Αν αλλάζεις μόνο το μήκος του heαd tube και τίποτε άλλο,θα αλλάζει ηγεωμετρία του μπροστινού:οσο ψηλώνει,τ’οσο απομακρύνεται η εμπρός ρόδα ,οπότε ανοίγει και η γωνία(rake) του πηρουνιού και μεγαλώνει το ίχνος(trail)(η απόσταση απο την προέκταση του άξονα του πηρουνιού απο την κάθετη απο τον άξονα του τροχού).Δηλαδή το ποδήλατο γίνεται πιο “αναίσθητο” σε αλλαγές κατεύθυνσης.Επίσης με αύξηση του μήκους του headset μετατοπίζεται το κεντρο  βάρους  του ποδηλάτου -αναβάτη προς τον πίσω άξονα.

  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
Άκυρο
0 στο 28 Φεβρουαρίου 2017

Ευχαριστούμε για την πλυρεστατη πληροφοριση zandre πολύ σωστά λες φαίνεται να το έχεις ψάξει το θέμα
Αν προκυται για άλλο μέγεθος σκελετου είναι λογικό όπως τα λέει και zandre
Επίσης για ποιο παλιό μοντέλο εάν παρατηρισε ο κατασκευαστις κάτι που δεν του άρεσε προφανος και το άλλαξε στις ποιο καινουριες εκδόσεις ή απλα είναι κάποια έκδοση που έχει μαζί με αυτήν και κάποια άλλη διαφορα που αγνωουμαι όπως το να είναι γυναικιο το ένα και το ανδρικό και άλλη τατοια διαφορα παντός όπως και να εχει ανεβαίνεις και βλέπεις αν σε βολεύει και κρίνεις ανάλογα

  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
Άκυρο
0 στο 1 Μαρτίου 2017

Zandre  σε ευχαριστούμε για την τεχνική ανάλυση.

 

Δες παρακάτω τι ρωτάω.

 

Αυτό είναι το Ideal Strobe του 2017

  Frame size     M   L  XL  
    440 480 520  
A TOP TUBE   580 600 620  
B SEAT TUBE   440 480 520  
C REAR CENTER   430 430 430  
D WHEEL BASE   1077.7 1093.3 1113.8  
E B.B. DROP   45 45 45  
F SEAT ANGLE   73° 73° 73°  
G HEAD ANGLE   70° 70° 70°  
H OFFSET   44 44 44  
I HEAD TUBE   120 120 130  

 

 

και αυτό είναι του 2016

 

  Frame size     M   L  XL  
    440 480 520  
A TOP TUBE   580 600 620  
B SEAT TUBE   440 480 520  
C REAR CENTER   430 430 430  
D WHEEL BASE   1072.6 1092.6 1113.7  
E B.B. DROP   45 45 45  
F SEAT ANGLE   73° 73° 73°  
G HEAD ANGLE   70° 70° 70°  
H OFFSET   44 44 44  
I HEAD TUBE   110 120 130  

 

 

Επίσης του 2017 έχει ανάρτηση με 100 διαδρομή ενώ του 2016 με 80.

Αυτές τις διαφορές είδα και προσπαθώ να καταλάβω το γιατί και τι θα δει ένας

αναβάτης.

  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
Άκυρο
0 στο 1 Μαρτίου 2017

Δεν νωμιζω να δει καμια διαφορα απλα επιδη έβαλε ποιο μεγάλη ανάρτηση άλλαξε και το head tube για να έρθει στα ίσια του το ποδήλατο από θέμα γεωμετρίας ώστε ακριβός να μην υπάρχει διαφορα παίζοντας με την γωνία που πατάει η ρόδα στο έδαφος για τι όσο ποιο ψυλο είναι το τιμόνι τόσο ποιο ανεστητω γυνετε το ποδήλατο όταν το στριβεις το τιμόνι

  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
Άκυρο
0 στο 1 Μαρτίου 2017

Vardeos,απο τα νουμερα που παραθέτεις φαίνεται ,οτι όντως ανάλογα τα μεγεθη,αλλάζουν και οι εσωτερικές αναλογίες του σκελετού με απώτερο σκοπο να παραμείνουν ίδιες οι γωνίες seat angle &head angle.Δηλαδή οκατασκευαστής(ο πιο σοβαρος και οχι ο αρπακόλας),μαγειρεύει τις διαστάσεις με στόχο να ΜΗΝ αλλαζει ηγεωμετρία και η αίσθηση των ίδιων ποδηλάτων αναλογα το μέγεθος.Μεταξύ των μοντέλων ,αφού άλλαξε η μπροστινή ανάρτηση,προφανώς θα αλλαζε και ο σκελετός για να προσαρμοστεί.Για να σου δώσω ένα πρακτικό παράδειγμα:Στο Pro Rider μου ,άλλαξα πηρούνι και απο το RST Blaze ,έβαλα Rockshox Silver Recon,αμφότερα 100mm διαδρομής.ΟΜΩΣ:τα συνολκά μήκη των πηρουνιών ΔΕΝ ειναι ίδια!!!Το RST ειναι περίπου 2cm μακρύτερο(υποψιάζομαι ,διοτι χρησιμοποιείται το ίδιο για 120 διαδρομή).Με αποτέλεσμα το ποδήλατο να “μπρουμητίσει” ελαφρώς(αλλά αντιληπτά).Αν ,λοιπόν ήμουν κατασκευαστής ,αλλάζοντας προμηθευτή πηρουνιού ,θα προσάρμοζα το σκελετό έτσι,ουτως ώστε η γεωμετρία να παραμείνει αμετάβλητη( στη συγκεκριμένη περίπτωση θα μάκραινα-σωστά μάντεψες- το Head Tube!!!).Αυτά!Ο τελικός κριτής είναι ο αναβάτης:το δικό  μου τώρα είναι πιο “κοφτερό”μπροστά ,είμαι πιο σκυφτός σε πιο marathon θέση,ενώ άν είχα βάλει πιο μακρύ πηρούνι θα ήμουν σε πιο down hillάδικη θέση! 

  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
Άκυρο
0 στο 1 Μαρτίου 2017

πολύ σωστά τα λέει και πάλι ο zandre όχι ότι από τις φώτο δεν θα δεις διαφορά αλλά είναι ακριβός ότι είπα το οποίο το ανέλυσε πολύ ωραία ο zandre 

σοβαρά δεν βλέπω διαφορά αλλά ο αναβάτης 100% θα κατάλαβε διαφορά (δεν το αμφισβητώ)

ερώτηση :

δεν μπορούσες να κόψεις τον λέμο της rock sock έτσι ώστε να είναι στο ίδιο επίπεδο με την rst ;

  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
Άκυρο
0 στο 2 Μαρτίου 2017

Οχι!γιατι η διαφορά στο υψος είναι απο το κατω ποτήρι του head tube  και κάτω.Θ αμπορούσα ,ίσως να  βάκω αποστάτη κατω απο το κάτω ρουλεμάν του λαιμού(Head tube),αλλά η αλήθεια είναι οτι τόσο εγώ όσο και ο μηχανικος το ανακαλύψαμε εκ των υστέρων…Αλλά όπως είπα μικρό το κακό και μάλλον με βόλεψε.

 

  • Αρέσει στο μέλος
Απάντηση
Άκυρο